وکیل متخصص در امور حسبی

وکیل متخصص در امور حسبی

وکیل متخصص در امور حسبی

حقوق عرفی یکی از قوانین مهم ایران به شمار می رود و با توجه به گستردگی آن می توان آن را در حقوق مدنی و حقوق شخصی افراد جامعه بسیار مؤثر دانست. بنابراین می توان گفت وکیل متخصص در امور حسبی یکی از برجسته ترین وکلا در گروه حقوقی و مدنی در ایران به شمار می رود و به زبان ساده، امور عرفی مربوط به قوانین و احوال شخصیه افراد است. بنابراین وکیل متخصص در امور شخصی به اولین و ابتدایی ترین حقوق هر فرد در جامعه می پردازد. در متن زیر می خواهیم نشان دهیم که یک وکیل متخصص در امور حسبی چه کاری می تواند برای ما انجام دهد. بنابراین لازم است ابتدا بدانیم که موضوعات داوری چیست و چه نقشی در حقوق ایران دارند. در آینده با ما همراه باشید ما می خواهیم از منظر جدیدی به این موضوع نگاه کنیم و بدانیم که از یک وکیل متخصص در امورحسبی چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم. نظر شما چی هست؟

 

وکیل متخصص در امور حسبی کیست؟

وکیل متخصص دراین امور یکی از انواع وکلای حقوقی و مدنی در ایران محسوب می شود که می تواند کارکرد بسیار مهمی داشته باشد. در واقع اگر بخواهیم به سادگی توضیح دهیم، وکیل متخصص در این امور فردی است که می تواند در مهمترین حقوق شخصی افراد تاثیر بسزایی داشته باشد و نقش مهمی را ایفا کند. اما چگونه برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که مسائل عادی چیست و چرا این قوانین در بطن حقوق ایران وجود دارد.
هر فردی در هر جامعه ای از بدو تولد مشمول مجموعه ای از حقوق است. به زبان ساده هرکسی از بدو تولد حقوقی دارد. این حقوق بدون توجه به دلایل دیگر به او داده می شود. مقوله حقوق در هر جامعه ای متفاوت است. بنابراین هر فردی که در هر جامعه ای زندگی می کند دارای حقوق خاصی است که دیگران و دولت باید به آن احترام بگذارند. مثلا داشتن شناسنامه در ایران، داشتن نام، احراز وضعیت مالی و …. هر یک از این حقوق ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد. بنابراین قانونگذار برای هر یک از این حقوق قوانین خاصی را در نظر گرفته است. اما سوال موجود این است که اگر با هر قانون و حقوق شخصی مردم تعارض یا مشکلی پیش آید چه؟ به عبارت ساده تر، اگر فردی قادر به اعمال حقوق نباشد یا به طور کامل حقوق به او اعطا نشود، چه باید کرد؟ اینجاست که این وکلا وارد عمل می شوند.
در واقع امور حسبی مانند یک ابزار است. ابزاری که در درگیری ها و چالش ها در حقوق شخصی افراد قابل استفاده است. مثلاً شخصی به دلایلی از حق نام و نام خانوادگی محروم شد. حال سوال این است که این فرد چگونه می تواند در حد حقوق خود زندگی کند؟ سؤالات موقت به عنوان یک تسهیل کننده و یک ابزار حقوقی مهم مطرح می شود و به قانونگذار اجازه می دهد تا از قوانین مناسب برای رسیدگی به موضوع استفاده کند.
به طور ساده تر می توان گفت که قانون اختیاری مستقیماً در یک دعوا ایجاد نمی شود، بلکه در درجه اول در نقش ابزار بسیار قدرتمندی است که دادگاه ها و مراجع قضایی در اختیار دارند و نشان می دهد که راه حل بن بست چیست. در مورد مسائل شخصی مردم؟ وظیفه یک وکیل متخصص در پرونده های تخصصی این است که دقیقاً نحوه استفاده از این ابزار حقوقی را در شرایط مختلف نشان دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915