بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

خیانت در امانت

امانتداری یک رفتار پسندیده و نیک می باشد که همه افراد به این کار توصیه می شوند. هر امانتی که به افراد سپرده می شود باید درحفظ آن تلاش کنند
خیانت در امانت از نظر قانونی جرم تلقی می شود و از نظر اجتماعی نیز جلوه خوبی به هیچ عنوان ندارد.
در این رابطه وکیل خیانت در امانت نیز وجود دارد که می تواند سوالات و ابهامات افراد را برطرف نماید. خیانت در امانت سبب میشود که مردم به هم بی اعتماد شوند.
امانت به معنی پیمان بستن در رابطه با مالی که نزد شخص قرار دارد می باشد. راه های زیادی برای اثبات خیانت در امانت وجود دارد.
این روش های قانونی را وکیل خیانت در امانت می تواند به افراد نشان دهد.  موقعی می توان ادعای خیانت در امانت کرد که مالی به شخصی سپرده شود اما او آن را مفقود و یا تصاحب نماید. اگر آن مال امانی موجود و در دسترس باشد بهتر است که، صاحب اصلی آن از طریق قانونی و به وسیله اظهارنامه مطالبه نماید. برای اینکه ثابت شود خیانت در امانت صورت گرفته است باید سندی که نشان دهنده سپردن مال به متهم است موجود باشد. این سند نشان دهنده عقد نیز‌ می‌باشد. وکیل خیانت در امانت با دردست داشتن این مدارک می تواند راحتتر مشکل را پی‌گیری نماید.

دانستن شرایط سپردن مال به امین توسط وکیل خیانت در امانت

1. سپرده شدن مال به امین : اگر شخصی مالی را خودش توانسته باشد به دست‌آورد دیگر وقوع جرم خیانت در امانت ممکن نیست. اگر شخص امین فوت کند و ورثه او مال را تصاحب نمایند یا آن مال سپرده شده را مفقود کنند، ورثه مرتکب جرم خیانت در امانت نشده اند.
2. سپرده شدن به یکی از راهها و طرق های قانونی : مثلا در سرقت موضوع خیانت در امانت مطرح نیست.
3. شرط بازگرداندن مال سپرده شده یا به مصرف معین رسانیدن آن.
• اگر غاصب مالی را به امین دهد اما امین به جای بازگرداندن آن مال را به صاحب اصلیش بدهد مرتکب خیانت در امانت نشده است. این موضوع یکی از موارد مهم در بحث خیانت در امانت می باشد.

مشاوره با وکیل خیانت در امانت

ماده ی 647 قانون تعزیرات اسلامی مصوب سال 1375 :
« هر گاه اموال منقول یا غیر منقول (اموال قابل جابه جایی – اموال غیرقابل جابه جایی) یا نوشته هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظیر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هرکار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنا را بر این گذاشته باشند که اشیای ذکر شده را بدون اجازه جابه جا یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیا نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها مصرف یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به خیانت در امانت محکوم خواهد شد».
شاید سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه می‌شود این جرم را اثبات کرد؟ شرایطی وجود دارد که سبب می شود خیانت در امانت رخ دهد. با ما همراه باشید تا این شرایط را شرح دهیم.
استعمال کردن مال: استعمال به معنای استفاده و به کاربردن مالی می باشد که به امانت نزد شخص است.
تصاحب کردن مال: تصاحب کردن مال امانی به این صورت است که شخص خود را صاحب اصلی مال جا زده است و قصد فروش یا بخشیدن آن را دارد.
تلف کردن مال: تلف کردن مال به معنی این است که مالی که به صورت امانت به شخص سپرده شده است نابود شود.
مفقود کردن: مفقود کردن به معنی گم کردن مال می باشد.
وکیل خیانت در امانت می تواند افراد را در این قضیه راهنمایی نماید و با استفاده از قوانین و مقرراتی که می‌داند این موضوع را اثبات نماید.
مدارکی که وکیل خیانت در امانت برای اثبات این موضوع نیاز دارد عبارت است از: رسید امانی مالی که آن را به صورت امانت به شخص دیگری سپرده اند و مالک مطالبه آن را دارد و درخواست استرداد آن را کرده است. تنظیم کردن اظهارنامه و بعد از آن دادخواستی مبنی بر شکایت به دادسرا. وجود شاهدان برای اثبات این جرم. این مورد باید به همراه مدارک و مستندات به دادگاه توسط وکیل خیانت در امانت انجام‌ گردد.

وکیل متخصص خیانت در امانت در مشهد

اگر شخصی که ادعا می‌کند صاحب مال است اقدام به شکایت از فرد دیگری کند که مال امانی را به او سپرده است و ادعا داشته باشد شخص خیانت در امانت کرده است و نتواند ادعا خود را ثابت کند، مجازات در پیش رو فرد است. شخص مقابل هم می تواند شکایتی را به عنوان افترا یا همان تهمت به صاحب مال داشته باشد.
مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب 1399 مجازات این جرم کم شد و به عبارت حقوقی تنزل یا تقلیل یافت و این مجازات در حال حاضر از ۳ ماه تا ۱/۵ سال حبس خواهد بود. مطابق قانون کاهش مجازات حبس تعزیری جرم خیانت در امانت ، جرم قابل گذشت محسوب می شود.
با وجود یک وکیل خیانت در امانت می توان تمام این مشکلات را در کسری از ثانیه حل نمود‌. با توجه به قابل گذشت بودن جرم خیانت در امانت، اگر مالک مال ظرف یک سال از تاریخ وقوع جرم یا اطلاع از وقوع جرم شکایت نکند دیگر شکایت وی بعد از یک سال قابلپیگیری نخواهد بود. پس بهتر است مالک مال ظرف یک سال اقدام به طرح شکایت کیفری نمایند.
همچنین وکیل خیانت در امانت می تواند با دانستن تمام قوانین در این رابطه و اشرافی که به موضوع دارد پرونده را به بهترین شکل ممکن حل نماید.
وکیل خیانت در امانت با توجه به تجربه و توانایی خود موضوع را از تمام زوایا بررسی می کند و با توجه به مهارت و تجربه ای که در زمینه پرونده های خیانت در امانت کسب کرده می تواند از حقوق شما دفاع کند و بهترین تصمیمات و اقدامات قضایی لازم را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب اخذ و اعمال نماید.
جهت مشاوره حقوقی با وکیل خیانت در امانت با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915