وکیل جعل در مشهد

وکیل پایه یک در مشهد

وکیل جعل در مشهد

جرم جعل

از لحاظ فنی پلیس یا کشف علم جرایم به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. جعل امضاء و نوشتہ
  2. جعل اسناد، مدارک، کارت‌های شناسایی
  3. جعل اوراق بهادار نظیر کوپن، اسکناس، ارز، بلیط خط واحد و….

به تمامی کاربران مخصوصاً افرادی ‌که با اسناد رسمی و مدارک شناسایی سر و کار دارند، توصیه می شود که با خواندن روش‌های ذیل و به‌ کار بردن آن‌ها از اصل بودن سند یا تقلبی بودن آن آگاهی کسب کرده و از بروز کلاهبرداری ‌های ناشی از جعل، جلوگیری کنند.

از نظر فنی سه روش برای پی بردن به اصالت یا جعلیت اسناد وجود دارد:
۱. روش فیزیکی
۲. روش شیمیایی
۳. روش مقایسه‌ای

روش فیزیکی

در این روش معمولاً از دستگاه‌ هاے نورے براے تشخیص استفاده می شود؛ زیرا هر نوری با فرڪانس‌ها و پرتوهای مختلف، بازتاب‌های مختلفی دارد. اصلیترین نوری ڪه از آن در تشخیص اصالت یا جعلیت سند استفاده مے ‌شود، نور ماوراء بنفش است، این نور زمانی ڪه با جوهر برخورد مےڪند بازتاب‌هایے دارد ڪه در تشخیص تقلبے و اصلے بودن سند ڪمک می‌ڪند، همچنین این نور براے بازخوانے مطالبے ڪه پاڪ شده نیز استفاده مے ‌شود. علت این‌ڪه شناسنامہ ‌ها و اسناد دولتے را با خودنویس مے ‌نویسند این است ڪه چنانچہ این اسناد با مواد شیمیایے پاڪ شوند با استفاده از نور ماوراے بنفش مے‌توان آن‌ها را بازخوانے ڪرد. از این نور همچنین براے تشخیص نخ موجود در اسڪناس و چڪ نیز استفاد مےشود؛ امروزه دستگاه‌ های نورے متعدد و متنوعے در بازار وجود دارد ڪه می‌توانند شما را در شناسایی اسناد اصیل از جعلے یارے رساند.

روش شیمیایی

این روش در مقایسہ با روش فیزیڪی براے استفادۀ افراد عادے مشڪل‌تر است. از روش‌هاے شیمیایے براے تجزیہ جوهر‌ها، تشخیص اختلاف رنگ جوهر‌ها، ترڪیب جوهر‌ها تجزیہ ڪاغذ‌ها و تشخیص جنس ڪاغذهاے متعدد از این روش استفاده مے ‌شود. آزمایش‌هاے شیمیایی عمدتاً براے ظهور نوشته‌هایے است ڪه محو و پاڪ شده‌اند.

روش مقایسہ ‌ای

این روش در صورتے ڪه شخص تشخیص دهنده سند اصیل از جعلے، از تجربہ و آگاهے ڪافی و لازم برخوردار باشد، مے ‌تواند از ۲ روش قبلے ڪارآمد‌تر باشد، علم و تجربہ ثابت ڪرده است ڪه هر فردے در نگارش و تحریر داراے عادات منحصر به فرد تحریرے و نگارشے است ڪه تجلی و بروز این عادات را در نحوۀ نقطه گذارے، سرڪش گذارے، دندانہ گذارے، مڪث، فشار و لرزش قلم، فواصل حروف و ڪلمات و غیره می‌توان مشاهده ڪرد؛ بنابراین با تشخیص عادت‌هاے تحریرے و نگارشے منحصر به فرد اشخاص و مقایسہ آن‌ها با اسناد و نوشته‌هاے مورد نظر مے‌توان انتساب یا عدم انتساب نوشتہ وسند را به شخص مورد نظر و هم چنین اصالت یا جعلیت نوشته و سند مزبور را تعیین ڪرد.

جهت مشاوره با وکیل جعل اسناد در مشهد با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4004 602 0915