رابطه وکیل و موکل

وکیل پایه یک در مشهد

رابطه وکیل و موکل

توجه داشته باشید که شما به یک شرکت، مطب، یا… مراجعه ننموده اید. مخاطب شما یک وکیل پایه یک دادگستری است که به اکثر ترفندهای قانونی و صد البته غیر قانونی واقف و آگاه است. پس مواظب اظهارات خود باشید و اگر با تحقیق کامل به دیدار او رفته اید سعی نکنید توانایی های علمی او را محک بزنید. این کار نه تنها شایسته نیست بلکه ذهنیت وکیل دادگستری را نسبت به شما منفی نموده و وکیل را از پذیرش پرونده شما منصرف خواهد کرد. اگر قبلا به یک وکیل پایه یک و مشاور حقوقی دیگری مراجعه نموده اید که نظری متفاوت با وکیل فعلی شما داشته است، بهتر است این مطلب را به اطلاع وی برسانید و علت را از او جویا شوید. دقت داشته باشید اظهار نظرهای متفاوت در مسائل حقوقی به علت عدم آگاهی یک وکیل پایه یک دادگستری نسبت به دیگری نیست. بلکه این مساله ممکن است نظر حقوقی یک وکیل دادگستری نسبت به پرونده شما و یا به دلیل وجود رویه متفاوت محاکم در برخورد با موضوع پرونده شما باشد. و به هر حال، انتخاب حق شماست.

اگر مشکل حقوقی شما به نحوی است که نیاز به تنظیم وکالتنامه های متعدد دارد، حتما در خصوص تمامی موارد و حق الوکاله آن با وکیل دادگستری صحبت کنید. دقت کنید که اگر برای موضوعی مثل طلاق به وکیل پایه یک مراجعه نموده اید و قرارداد وکالت را نیز امضاء نموده اید، شما فقط در موضوع طلاق دارای وکیل هستید. طرح دعاوی دیگری که مرتبط با موضوع طلاق است مثل مهریه، نفقه، حضانت و … در تعهد وکیل شما نیست! پس اگر قصد دارید برای تمامی دعاوی خود وکیل داشته باشید، حتما تمامی موارد را در قراردادتان قید کنید.

برخی از موکلین برای ایجاد اعتماد و اطمینان در خود، از وکیل دادگستری و مشاور حقوقی درخواست می کنند تا احکامی را که مشابه موضوع پرونده آن ها بوده و به نفع وکیل صادر شده به رویت آن ها برساند. چنین درخواستی از یک وکیل دادگستری به هیج وجه صحیح نیست و چه بسا موجب رنجش خاطر او می گردد و ممکن او را از پذیرش دعوی منصرف کند. همان طور که گفته شد بهتر است قبل از مراجعه به دفتر وکالت، راجع به توانایی های وکیل دادگستری و مشاور حقوقی تحقیق کنند.

اگر پرونده شما راجع به موضوعی است که مستندات و مدارک آن زیاد و اشراف به آن نیازمند صرف وقت و مطالعه دقیق می باشد با ارائه مدارک به وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، فرصت کافی برای اظهارنظر دقیق به وی بدهید. همان طور که یک پزشک در برخی از موارد قبل از اظهارنظر و نوشتن نسخه، آزمایشات پزشکی انجام داده و نظر سایر متخصصین را جویا می شود، وکیل دادگستری نیز در برخی از موارد نیازمند تحقیق و استعلام از سایر مراجع می باشد. اطمینان داشته باشید وکلایی که برای اظهارنظر در مورد پرونده از شما مهلت بیشتری می خواهند به دنبال صحیح ترین جواب هستند.

در زمانی که در نزد وکیل حقوقی خود در دفتر وکالت یا موسسه حقوقی وی حضور دارید به دقت رفتار و برخورد وکیل دادگستری را با خود و سایر موکلین زیر نظر داشته باشید. مراجعه شما به دفتر وکالت لزوما نباید منجر به تنظیم وکالتنامه و عقد قرارداد با وکیل دادگستری شود. اگر از طرز برخورد وکیل دادگستری یا نحوه پاسخگویی و پوشش و به طور کلی منش وی خوشتان نیامد، حق خودتان بدانید که به یک وکیل پایه یک یا مشاور حقوقی دیگر مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که وکیل و مشاور حقوقی شما در آینده، یکی از نزدیک ترین اشخاص به شما خواهد بود و بعید نیست که شما بخواهید مدت زیادی را با وی سپری کنید. اگر خلق و خوی وکیل دادگستری با خلق و خوی شما سازگار نیست مطمئن باشید این مساله برای شما مشکل ساز خواهد شد. و چه بسا شما در آینده نتوانید به راحتی با او ارتباط برقرار کرده و از او مشورت بخواهید.

 

جهت انجام مشاوره در زمینه های مختلف و اخذ وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09156024004

4004 602 0915